ZESPÓŁ DS. REALIZACJI ZADAŃ Z ZAKRESU POMOCY SPOŁECZNEJ
Zespół świadczy usługi w systemie wspierania osób i rodzin i realizuje je miedzy innymi w środowisku zamieszkania, w siedzibie Centrum Usług Społecznych w Czarnej Dąbrówce przy ul. Gdańskiej 5 oraz w innych miejscach w zależności od potrzeb osób objętych pomocą.
Skład zespołu
- Krystyna Pobłocka – starszy specjalista pracy socjalnej
- Michalina Mularczyk- – starszy specjalista pracy socjalnej
- Marta Lutz – specjalista pracy socjalnej
Kontakt: (59)8212660, k.poblocka@cus.czarnadabrowka.pl, m.mularczyk@cus.czarnadabrowka.pl, m.lutz@cus.czarnadabrowka.pl
Zadania Zespołu:
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w celu uzyskania świadczeń z pomocy społecznej;
- przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych;
- prowadzenie pracy socjalnej w rodzinach wymagających wsparcia i pomoc w rozwiązywaniu spraw życiowych, w tym informowanie o możliwości skorzystania z usług społecznych;
- zapewnianie opieki osobom wymagającym wsparcia w codziennym funkcjonowaniu;
- aktywizowanie i wspieranie dążeń do osiągnięcia samodzielności i integracji ze środowiskiem, poprzez wykorzystanie zasobów, uprawnień i możliwości osób/rodzin poprzez wykorzystanie kontraktu socjalnego;
- kierowanie do odpowiednich specjalistów, między innymi: psychologa, psychiatry, terapeuty
uzależnień i umawianie wizyt;
- motywowanie osób zmagających się z uzależnieniami do odbycia terapii odwykowej;
- realizacja zadań w ramach procedury „Niebieska Karta” i prowadzenie grup diagnostyczno –
pomocowych;
- przydzielanie asystenta rodziny, rodzinom z problemami opiekuńczo -wychowawczymi;
- umieszczanie dzieci w placówkach pieczy zastępczej i współpraca z rodziną do czasu zaistnienia warunków umożliwiających powrót dzieci do rodziny biologicznej;
- przydzielanie asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością dla osób z orzeczonym
znacznym stopniem niepełnosprawności lub z orzeczeniem równoważnym;
- przydzielanie opiekunek środowiskowych opiekunom osób niepełnosprawnych w ramach Opieki Wytchnieniowej;
- współpraca z asystentem rodziny, funkcjonariuszami policji, pedagogami szklonymi, kuratorami rodzinnymi, koordynatorami pieczy zastępczej;
- udzielanie poradnictwa z zakresu przysługujących świadczeń i uprawnień ( świadczenia rodzinne, alimentacyjne, zasiłki pielęgnacyjne, ustalanie stopnia niepełnosprawności, dodatki mieszkaniowe);
- pomoc osobom niesamodzielnym i samotnym w wypełnianiu do ZUS/KRUS wniosków o emeryturę, rentę, itp.;
- wspieranie i podejmowanie działań na rzecz osób zagrożonych bezdomnością i bezdomnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych w przypadku zgłoszenia zagrożenia życia lub zdrowia osób lub rodzin;
- wydawanie skierowań do uzyskania pomocy żywnościowej dla najuboższych mieszkańców gminy i kierowanie osób korzystających z pomocy żywnościowej do udziału w warsztatach mających na celu racjonalne gospodarowanie otrzymanymi artykułami spożywczymi;
- obsługa magazynu sprzętu rehabilitacyjnego i informowanie o możliwości korzystania z wypożyczalni sprzętu rehabilitacyjnego;
- organizacja imprez na rzecz osób niepełnosprawnych, samotnych i bezdomnych, między innymi: Karnabal, Wielkie rybobranie, Wigilia dla samotnych;
- realizacja projektów unijnych w szczególności kierowane na rzecz seniorów, osób niepełnosprawnych i rodzin z dziećmi.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Jolanta Bork Data wytworzenia:
12 mar 2024
Osoba dodająca informacje
Jolanta Bork Data publikacji:
12 mar 2024, godz. 14:29
Osoba aktualizująca informacje
Jolanta Bork Data aktualizacji:
12 mar 2024, godz. 14:29